Een eenvoudige salesfunnel om op automatische piloot te verkopen - Mijn E-course.nl

Inloggen | Registreer

Voor het eenvoudig bouwen van online trainingen

Een eenvoudige salesfunnel om op automatische piloot te verkopen

 

kat-banner-over-mij

Hoe maak je een eenvoudige salesfunnel? Hoe kan je zomaar op automatische piloot verdienen? Misschien ben jij, net als ik, als de dood voor verkopen. Het is niet zo dat ik er bang van ben. Ik heb gewoon zoiets van : ik presenteer wat ik doe en alle ondernemers die op mijn mailinglijst staan, zijn slim genoeg om een stap verder te gaan als zij een match zien.

Dus zorg ik ervoor dat mijn systemen en strategieën vanzelf verkopen :). En dat doe je via salesfunnels.

 

Hoe maak je een salesfunnel?

Eerst en vooral, moet je natuurlijk weten wat een salesfunnel precies is en hoe het werkt.

Een salesfunnel is eigenlijk het proces dat begint bij een bezoek aan jouw website en dat eindigt bij een trouwe klant die helemaal dol is op jou en jouw producten en diensten.

 

Dit is de meest eenvoudige salesfunnel

  • gratis weggever
  • een optin om de emailadressen die je gratis weggever aanvragen op te vangen
  • een introductie aanbod
  • een hoger geprijsd aanbod

 

Een complexe salesfunnel

Je maakt een salesfunnel zo complex of zo eenvoudig als je zelf wil. De meer complexe funnels bevatten een rij aan opeenvolgende emails vol met waarde, introductie-aanbiedingen, call to actions met urgency, dan weer gevolgd door opeenvolgende mails vol informatie, dan weer naar een introductie-aanbod … en ga zo maar door. Voor mij is dit complete gekte. Mijn hoofd tolt al als ik daar aan denk.

Ik hou in ALLE gevallen van de meest eenvoudige dingen, in dit geval dus de eenvoudige salesfunnel, die notabene heel erg goed werkt als je het goed aanpakt.

 

Dit is een essentiële stap die je niet mag overslaan

Als je een gratis weggever wil maken, start met rond te vragen wat jouw mensen WILLEN en niet wat jij denkt dat ze nodig hebben.

Ik doe zelf erg vaak een poll in mijn eigen FB groep, maar je kan het ook aan mensen rondom jou vragen. Of een mailtje sturen naar je mailinglijst.

Toen ik mijn business startte, kende ik deze strategie nog niet. Maar zo gauw ik deze kende, nodigde ik mensen op van mijn mailinglijst uit voor een gratis skypegesprek waarin ik hen al wat verder zou helpen in ruil voor het beantwoorden van wat vragen. Een win/win situatie dus!

Eens je weet wat je mensen willen, maak je hier een gratis ebook of videotraining van. Natuurlijk hoef jij je dan alvast geen zorgen meer te maken of het een onweerstaanbaar aanbod is of niet. Jij weet het!

 

Je gratis weggever is de start van je salesfunnel

Iedereen krijgt superveel mails. Ik kan de coaches die ik volg op een hand tellen en toch krijg ik onnoemelijk veel mails. Zo gaat het met jouw prospects ook.

Je klantenmagneet of gratis weggever moet dus echt waanzinnig waardevol zijn.

Let op : waardevol = lange content.

Soms ben je geneigd te denken dat je meer en meer en meer moet geven. Dat is niet zo. Als jouw websitebezoeker resultaat kan krijgen met 1 pagina en actie of met 26 pagina’s en 26 acties, dan zal hij/zij het liefste voor de 1 pagina gaan.

Het moet dus een fijne lijn worden tussen veel waarde, maar toch kort en krachtig, en echt resultaatgericht.

DOWNLOAD HIER DE ULTIEME CHECKLIST VOOR EEN ONWEERSTAANBAAR GRATIS AANBOD

download blog mijnecourse

Een voorbeeld van een gratis weggever heb ik hier voor jou (klik op de downloadlink). Het is het eerste stuk van je salesfunnel. Het is snel door te lezen in enkele minuten. En je kan het vandaag nog implementeren. En dus resultaten zien.

 

Dat is cool hé. Maar …..

Alleen maar een waardevolle gratis weggever bieden is niet genoeg.

 

Toon de mensen op je mailinglijst dat jij om hen geeft

Als jij jouw gratis weggever (freebie) aanbiedt maar nooit meer van je laat horen, dan zal je niet gekend worden als de GO TO coach met een grote expertise. Je zal niet op het puntje van hun tong liggen als iemand een dienst nodig hebt die jij biedt.

Je moet je mailinglijst verwennen en dit doe je door waarde te blijven geven.

  • Stuur een extra bonus.
  • Stuur een extra video.
  • Een dankjewel video.
  • Een actie en implementatie werkboek…

 

De 5 emails die je verstuurt na het aanmelden voor jouw gratis aanbod

Wil je weten wat je precies zet in de eerste 5 emails die je verstuurt? Bekijk dan DIT BLOGARTIKEL even.

 

Jouw aanbod

Jouw aanbod is wat volgt op de gratis weggever. Die zat al volop waarde maar is een proevertje. Grote resultaten halen is altijd een proces en daar hebben ze jou voor nodig.

  • Maak een hapklaar online aanbod en vertel hen hierover.
  • Maak een hapklaar aanbod dat een oplossing biedt voor een probleem dat bij je volgers leeft.
  • Zorg dat je jouw aanbod mooi verpakt in een LEDENOMGEVING zoals MijnEcourse.nl.

 

Je hoger geprijsde aanbod

Alle klanten die met succes mijn hapklare cursus doorlopen, krijgen een hoger geprijsd aanbod, namelijk de ultieme oplossing naar hun droomsituatie. Meestal verweef ik mijn persoonlijke tijd ook in zo’n aanbod. Dit kan gaan van skypes, vipdagen, tot zelfs een week werk-retreat.

In MijnEcourse.nl kan je ook weer je hoger geprijsde programma zetten. Het feit dat je gebruik maakt van een mooie ledensite zet een luxueuze toon. Maar wat jij vast in je hoger geprijsde programma een superfunctie zal vinden, is het feit dat je opdrachten kan geven waarbij men pas verder kan gaan als de opdrachten vervuld zijn. Zo heb je een 1 op 1 opvolging met jouw high end klant.

 

Jouw beurt

Denk na over jouw funnel en welke route of proces jij voor jouw toekomstige klanten uitstippelt.

download blog mijnecourse

 

Auteursinfo:

Katinka Michiels is de eigenaar en oprichter van www.power2bloom.be.

Ze begeleidt coaches & trainers dfoto-31ie hun passie en kennis willen omzetten naar een online inkomen. Ze toont jou dat het ontwerpen, creëren en lanceren van online programma’s je snel een droombusiness en leven kan bezorgen