4 redenen waarom jouw e-cursus geen succes is - Mijn E-course.nl

Inloggen | Registreer

Voor het eenvoudig bouwen van online trainingen

4 redenen waarom jouw e-cursus geen succes is

4-redenen

1: Je hebt geen research gedaan of er nood is aan deze cursus

Je hebt een idee, je hebt misschien wel 10 ideeën. Maar welk idee ga je in de markt zetten, met welk idee ga je aan de slag om dit om te vormen naar een e-cursus. Je wil tenslotte dat alle liefde, energie en moeite die je in het ontwerpen, plannen, creëren en lanceren van deze cursus gaat opbrengen.

Daarom is het belangrijk research te doen. En je kan in 2 minuten weten of jouw idee een succes wordt. Namelijk …. als er al heel wat concurrentie in jouw markt is, dan mag jij een huppeldansje doen, want dit betekent dat er echt VEEEEEEEL nood is aan wat jij in de markt wil zetten.

Wat ik zelf doe, is te rade gaan bij mijn eigen fans. Ik doe een poll of survey in mijn Facebookgroep waarbij ik enkele ideeën op hun loslaat. Als er veel mensen met hetzelfde probleem kampen dan is dit alvast een winstgevend idee.

2 : Je hebt geen promotieplan of lanceerstrategie!

Dit kom ik zo vaak tegen. Dan krijg ik een mailtje : “Katinka, mijn e-cursus is geen succes, hoe komt dit?“. Maar als niemand van jouw cursus weet heeft, dan kan je ook geen grote verkopen realiseren.

Je moet dus echt een plan hebben. Want jij mag de beste coach zijn, de beste resultaten bij jouw klanten teweeg brengen … dan nog moeten de mensen jou leren kennen, jou leuk vinden en jou vertrouwen vooraleer ze centjes aan jou gaan uitgeven.

Een lanceerplan start meestal een aantal weken voor de start van je e-cursus. Het maakt dan ook een groot onderdeel uit van mijn cursus Maak je Eigen Digitale Product

3 : Je hebt last van het slimme vrouwen syndroom (of slimme mannen natuurlijk)

Dit zie ik zo vaak bij mijn klanten. Het zijn stuk voor stuk super intelligente vrouwen met bakken vol kennis en expertise als coach. Zij spreken, ontwerpen, maken dus vanuit hun kennis. En vergeten daarbij dat de klant op zoek is naar resultaat. De klant heeft in haar/zijn hoofd maar 1 vraag : wat is het resultaat dat ik mag verwachten en hoe snel?

Een voorbeeld: Stel dat jij afslankexpert bent en je mensen helpt om af te slanken via het drinken van groene sapje
Foute benadering: De allerbeste groene sapjes – cursus OF de 10 dagen groene sapjes cursus
Betere benadering: De snelste weg om die laatste 5 kg kwijt te raken OF de supergezonde manier om je figuur van voor je zwangerschap weer te krijgen.

Bij de eerste benadering vertel je HOE jij werkt en waar jouw expertise ligt. Maar vaak gaat dit niemand aantrekken. Wie heeft er immers zomaar zin in rare groene drankjes. Bij de tweede benadering ga je onmiddellijk in op het voordeel dat deze cursus voor hen gaat brengen.

4 : Je gebruikt niet het juiste platform.

Je e-cursus wordt 10 keer meer waardevol als je het op de juiste manier aanbiedt. Mijnecourse.nl speelt in op alle noden van een top e-cursus met opties zoals dripfeed, integratie met mailingproviders, de mogelijkheid om feedback te verzamelen en een besloten community binnenin je cursus.

Dit platform is geschikt voor :

  • e-cursussen die op een vast moment gelanceerd worden
  • e-cursussen die evergreen (altijd te koop) zijn
  • video cursussen
  • gratis of betalende cursussen

Auteursinfo:

Katinka Michiels is de eigenaar en oprichter van www.power2bloom.be.

Ze begeleidt coaches & trainers dfoto-31ie hun passie en kennis willen omzetten naar een online inkomen. Ze toont jou dat het ontwerpen, creëren en lanceren van online programma’s je snel een droombusiness en leven kan bezorgen